Företags information:

Butiken i Råssmark ägs och drivs av

Råssmarks Handel och Montage AB

Org. nr. 559090-9197
Godkänd för F-skatt.

Kontaktinformation:

Butiken i Råssmark
Råssmark Norrgården 2
57397 Tranås

Tel. 0702-754994

Mail: info@rassmark.se

Vårt mål och ambition är att alla varor som finns i webbshopen skall finnas hemma, men just nu bygger vi upp ett helt nytt sortiment från QHP så dom varorna kan var slut eller på väg in i butiken. Vid frågor skicka gärna ett mail så hör vi av oss så fort som möjligt.

Priserna kan skillja mellan fysiskbutik och webbshopen.

Allmänna villkor:
Vi tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig (18 år) eller ha målsmans medgivande (beställning skall då göras i målsmans namn) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk person. 

Beställning:
Beställning av Butiken i Råssmarks produkter kan göras via www.butikeniråssmark.se, e-post (info@rassmark.se), eller via telefon( 0702-754994). Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via e-post. Beställning är bindande från Butiken i Råssmarks sida först efter att våran manuella orderbekräftelse erhållits av kund. Vi förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Posten har dock ändrat liggtiden till 14 dagar, därefter går varorna tillbaka och kunden får stå för alla omkostnader. Om du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart via e-post.

Priser:
Alla priser anges inklusive moms, för närvarande 25%. Butiken i Råssmark reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Betalning:
Betalning sker antigen via direktbetalning genom Swedbank alt. kort betalning eller faktura via Payex. 

 

Användarvillkor för PayEx Faktura (SE):

 

Information om personuppgifter och kreditprövning:

 

Insamling av personuppgifter och kreditprövning är en förutsättning för vi ska kunna behandla önskemål om betalning på kredit. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Tas en kreditupplysning kommer en kopia att skickas till dig per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Vi kommer att lämna de personuppgifter som inhämtas i samband med köp till PayEx, 621 88 Visby, som behandlar personuppgifter i syfte att utföra identifikation och kreditkontroll, för fakturering och annan hantering som är knuten till fordran, samt för statistik- och analysändamål exempelvis för att undvika bedrägerier, för att utveckla nya produkter och för beslutsstöd vid inkasso. Uppgifterna kan lämnas ut till underleverantörer och till myndigheter och annan som har rätt till uppgifterna enligt lag. Uppgifterna kan också användas för marknadsföring av PayEx produkter, via brev, e-post eller på annat sätt, om du inte skriftligen anmäler till PayEx att du inte samtycker till detta på den adress som PayEx anvisar.

 

Information om överlåtelse:

 

”Fordran kommer att överlåtas till PayEx Sverige AB, 556735- 5671, S:t Hansplan 1, 621 88 Visby. Betalning med befriande verkan kan därför bara ske till PayEx på det konto som PayEx anvisar”.

 

Leveransvillkor:

 

Leverans sker till din folkbokföringsadress.

 

Betalningsvillkor:

 

Faktureringsavgift tas ut med följande belopp:(avgiften vid faktura köp är för närvarnade 29kr ink. moms). Faktura ska betalas så att den är mottagaren till handa senast 14 dagar efter fakturadatum. Vid försenad eller utebliven betalning tillkommer dröjsmålsränta med gällande reporänta + 19,00%, dock lägst 20 % samt ersättning för skriftlig betalningspåminnelse med det belopp som anges i lag (1981:739) om ersättning för inkassokostnader mm eller motsvarande lag som ersätter denna”.

 

Leveranstid:

Vid beställning är vår målsättning att skicka varorna så fort som möjligt helst samma dag eller dagen efter men vid hög orderbelastning gäller leveranstid 2-7 arbetsdagar.Tänk på att dina varor ligger max 14 dagar hos Posten. Om varorna inte hämtats innan, debiteras du för ej utlösta varor.

Leveransförsening:
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Butiken i Råssmark förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Frakt- och leveranssätt:
Vi har inga frakt avgifter. Vi förbehåller oss rätten att skicka med det för oss billigaste alternativet.

Restnoterade varor:
Om en vara tillfälligt är slut kontaktar vi dig via telefon eller mail för att bestäma om vi kan levera ersättningvara eller ta bort valda order rader.

Garanti:

Enligt Konsumentköplagen eller då tillverkaren/importören har förlängda villkor. För att garantin ska vara giltig ska produkterna ha hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt, kontakta då oss på 0702-754994. Kvitto eller annat dokument som kan bevisa att produkten är köpt och betald gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.

Öppet köp/ångerrätt:

Vi tillämpar distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Butiken i Råssmark förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss gärna vid eventuella tveksamheter. Returfrakten betalas av kunden och återbetalning sker inom några dagar, dock senast inom 30 dagar.

Retur av produkt:


- Kontakta ALLTID oss innan en vara skickas tillbaka.
- Om vi levereat fel vara står vi för returfrakten. Om du vill byta eller ångra köp får du själv betala returfrakten.
- Kunden ansvarar för transporten tillbaka till Butiken i Råssmark. Emballera varan väl så att den inte går sönder.
- Bifoga en kvittokopia samt anledning till retur.
- Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle komma bort på vägen.
- Ange din bank, ditt clearingnummer samt ditt kontonummer för att få tillbaka pengarna så fort som möjligt

Reklamation och returer:

Vi tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel. Sådana fel bör rapporteras direkt till chaufför eller anmälas vid uthämtningstillfället. Dolda fel bör anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.

Om du upptäcker att ett paket är skadat redan när du hämtar det på Posten, bör du anmäla detta på plats. Upptäcker du en transportskada först när du kommer hem och öppnar emballaget, bör du återvända till Posten med varan för att fylla i en skadeblankett. Ta med hela försändelsen inklusive emballage tillbaka till Posten igen och fyll i en skadeblankett. Posten hjälper dig med detta.
 
Outlösta paket:

Vid outlösta varor debiteras alla fraktkostnader, minst 350 kr plus avgifter för faktura/postförskott/skrymmande. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs. Dessutom spärras kunden och ny beställning kan ej ske förrän alla avgifter är betalda. 

Tvist:
Vid eventuell tvist har Butiken i Råssmark som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Sekretess, säkerhet och personuppgifter:
Alla sidor där du lämnar personliga uppgifter vid köp är 100% säkra sidor (krypterad överföring). När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer, e-post. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.

Butiken i Råssmark är ansvarig för alla personuppgifter som lagras i vårt kundregister.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst på info@rassmark.se

Reservation:
Vi reserverar sig mot felaktigheter i innehållet i webshopen. Vid valutaförändringar och andra ej påverkbara kostnader, förbehåller vi oss rätten att göra motsvarande prisjusteringar. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter som tryckts felaktigt i vår webshop.